Szkoła podstawowa Gimnazjum Kontakt

Galeria
Nasze miasto
Linki

Zapraszamy na "Biegi Kościuszkowskie"

więcej informacji...

Archiwum aktualności 2008/2009

r.

Zakończenie roku szkolnego 2008/2009

19 czerwca 2009 roku zakończył się rok szkolny i rozpoczęły WAKACJE!!!

galeria...

W dniach 20 -22 maja 2009 roku odbyła się wycieczka do Zakopanego zorganizowana przez panią Małgorzatę Goleman. Wzięło w niej udział 40 uczniów z klas IV – VI. Opiekę nad grupą sprawowały panie: Małgorzata Bęczyńska, Joanna Bartoszcze – Wójcik i Anna Dziaduch.
   Zwiedziliśmy zespół skoczni narciarskich, spacerowaliśmy ulicami Zakopanego, byliśmy na Krupówkach. Duże wrażenie wywarł na nas stary cmentarz zwany też cmentarzem zasłużonych lub – od nazwiska fundatora - Pęksowym Brzyzkiem. Zobaczyliśmy tu groby wielu znanych Polaków: Witkiewicza, Chałubińskiego, Sabały, Makuszyńskiego i innych.
   Mieliśmy okazję być na Krzeptówkach, które znajdują się około 4 km od centrum Zakopanego w kierunku Doliny Kościeliskiej. Jest to małe wzgórze, zwane tradycyjnie przez pielgrzymów i turystów "Wzgórzem Fatimskim" lub "Fatimą Zakopiańską".
   W tym to miejscu został wybudowany kościół Matki Boskiej Fatimskiej - "Votum wdzięczności za uratowane życie Ojca Świętego Jana Pawła II w dniu 13. maja 1981 r." Autorem sanktuarium jest inż. arch. Stanisław Tylka z Zakopanego, wykonawcami całej architektury -miejscowi górale.
   Prezbiterium to rodzaj tiary papieskiej. W centrum ołtarza tabernakulum i tron z figurą Matki Bożej Fatimskiej. Przeszliśmy stacjami Drogi Krzyżowej, w której widoczna jest postać Ojca św. Jana Pawła II (V i XII stacja).
   Wyjechaliśmy kolejką szynową na Gubałówkę, skąd podziwialiśmy panoramę Tatr.
Wędrowaliśmy Doliną Kościeliską, w schronisku Ornak rozkoszowaliśmy się smakiem góralskiej szarlotki, a w drodze powrotnej zakupiliśmy świeże oscypki. Maszerowaliśmy także Doliną Białego i Doliną Strążyską. Najwytrwalsi wdrapali się na Sarnią Skałę, skąd mogli zobaczyć Giewont w całej okazałości i panoramę Zakopanego. Cały czas towarzyszyły nam: piękna pogoda, wspaniałe widoki oraz szum górskich strumieni. Mimo zmęczenia nie opuszczał nas dobry humor. Naprawdę żal było odjeżdżać.

galeria1...Dolina Kościeliska

galeria2...Krzeptówki/Dolina Białego/Dolina Strążyska

galeria3...Krupówki/stary cmentarz zwany też Pęksowym Brzyzkiem

29 i 30 kwietnia 2009 r. w Szkole Podstawowej Nr 1 w Bełżycach odbył się Międzyszkolny Konkurs Ortograficzny i Matematyczny. W konkursie ortograficznym wzięło udział 33 uczniów klas trzecich z 11 szkół. Naszą szkołę reprezentowali : Michał Stróżak, który został wicemistrzem ortografii oraz Karolina Siczek i Aleksandra Rychlik. Do konkursu matematycznego przystąpiło 35 uczniów, w tym nasi najlepsi matematycy : Damian Baliński, Michał Stróżak i Rafał Baliński. Wszyscy trzecioklasiści godnie reprezentowali szkołę. W obu konkursach zajęli wysokie lokaty.

galeria...

24 kwietnia 2009 r. w Zespole Szkół Specjalnych przy DPS w Matczynie odbyło się uroczyste podsumowanie konkursu plastycznego pt. „ O czym śpiewa słowik” na podstawie baśni H. Ch. Andersena pt. „Słowik”. Konkurs adresowany był do uczniów klas I-III, którzy chętnie wzięli w nim udział.

Laureatami konkursu zostali:
Michał Chodyra z kl. IIII miejsce.
Natalia Kochańska z kl IIV miejsce.

Wyróżnienia otrzymali:
Anna Korębska, Łukasz Ceglarz, Zuzanna Kozieł – klasa I.
Kinga Lichota – klasa II.
Marta Siramowska, Rafał Baliński, Magda Żuchnik – klasa III.

2 kwiecień 2009r. Sprawdzian szóstoklasisty

Uczniowie szóstych klas szkół podstawowych z całej Polski mają za sobą pierwszy ważny egzamin. Pisali sprawdzian kompetencji- 412 tysięcy uczniów w 12 955 szkołach napisało sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian trwał 60 minut, maksymalnie można zdobyć 40 punktów.
    W naszej szkole 2 kwietnia 2009 roku do sprawdzianu przystąpiło 33 uczniów. Był to szczególny dzień dla nas wszystkich. Wystrojeni i zestresowani szóstoklasiści zasiedli w ławkach o godz. 9. Wszyscy chwycili za długopisy. Mieli sześćdziesiąt minut na rozwiązanie zadań.
Około godziny 10 pojedynczy uczniowie skończyli pracę. Niektórzy mówili, że część matematyczna była trudniejsza, inni, że nie radzili sobie z zadaniami z języka polskiego, ale na pytanie o stopień trudności przyznali, że sprawdzian nie był ani trudny, ani łatwy.
  Uczniowie na wyniki sprawdzianu będą musieli poczekać około miesiąca.

28 listopad 2008r. Ślubowanie klasy pierwszej

Piątek 28 listopada 2008 roku na długo zostanie w pamięci uczniów klasy pierwszej i ich rodziców. Tego właśnie dnia najmłodsi uczniowie naszej społeczności szkolnej złożyli uroczyste ślubowanie . Aktu pasowania na ucznia dokonała pani dyrektor Cecylia Król.

galeria...

25  listopada 2008r. w naszej szkole odbyło się spotkanie z policjantami z sekcji prewencji Komendy Miejskiej Policji w Lublinie. Celem spotkania było uświadomienie uczniom klas 0-VI zagrożeń, na które są narażone. Szczególny nacisk położono na:
- zachowanie bezpieczeństwa w kontaktach z obcymi osobami;
- przestrzeganie przepisów ruchu drogowego;
- właściwą reakcję w czasie ataku psa;
    Wielką atrakcją było pojawienie się sierżanta POLI, który chętnie pozował do wspólnych zdjęć
z uczniami. Mamy nadzieję, że to szkolenie wyzwoli w dzieciach właściwą postawę i pozwoli im uniknąć różnych zagrożeń, na które mogą być narażone.

14  październik 2008r. Dzień Edukacji Narodowej

W dniu 16 października w naszej szkole uroczyście uczciliśmy Dzień Edukacji Narodowej. Cześć artystyczną poprzedziły wypowiedzi dyrekcji oraz zaproszonych gości. Grono pedagogiczne oraz inni pracownicy szkoły zostali obdarowani symboliczną różą świadczącą o pamięci uczniów.

Rozpoczęcie roku szkolnego 2008/2009

Wakacje się już skończyły, wracamy do szkoły, aby wypoczęci, pełni zapału i energii, a także bogaci w nowe doświadczenia przystąpić do pracy i nauki w nowym roku szkolnym. Dziś, dnia 1 września 2008 r., dyrekcja, grono pedagogiczne, uczniowie Zespołu Szkół Nr 2 w Bełżycach oraz ich rodzice i zaproszeni goście uroczyście rozpoczęli rok szkolny 2008/2009.